Vi forplikter oss til påvist effektivitet

Formuleringsvitenskapen


L’Oréal Paris-hudpleielaboratoriumet er fullt dedikert til formulering av sikre og effektive L’Oréal Paris-formler.
Alle gruppemedlemmene er vitenskapelig opplært (enten biologi, farmasi og biokjemi eller kjemi) og brenner for arbeidet sitt.
Dette spekteret av disipliner er en konstant ressurs når det gjelder utveksling med våre mange partnere under opprettelsesprosessen for et produkt, helt til det punktet det når kundene våre. Våre vitenskapelige team leverer kompetanse om aktive stoffer og hudfysiologi, anvendt forskning på formuleringsvitenskap, analyse, mikrobiologi, kjemisk fysikk og vurdering av ytelse. 
Markedsføringsteamet sørger for at produktet oppfyller forbrukernes behov, og industrien gjør det mulig for oss å garantere kvaliteten på produktene våre produsert i store mengder.
Det er verdt å huske at før en formel når butikkene, vil mer enn 100 eksperter ha vært involvert i etableringen! 
 
SPØRSMÅL
1

Hvordan lager vi best mulig formler?

Først av alt er en formel en sammensatt kombinasjon av aktive stoffer som samhandler med andre ingredienser.

De må bevares på en slik måte at de holder seg stabile for å oppnå optimal effektivitet. 

Vår unike kunnskap innebærer å beregne doseringen av disse aktive stoffene med ett krav i tankene:

Lage de tryggeste, utførende, unike og sensoriske kosmetikkproduktene i tråd med merkets signatur. 

Prosessen inkluderer flere trinn:  nøye utvalg av aktive stoffer og ingredienser, formulere rundt begrensningene for å skape de mest innovative teksturene, for å gjøre dem om til et kosmetisk produkt som vil imponere forbrukeren med sin sensualitet og effektivitet. 

Vårt ansvar er å sikre at hvert produkt når våre forbrukere med sterke bevis på ytelse, sikkerhet og kvalitetskriterier.
 
SPØRSMÅL
2

Hvordan vurderer vi ytelsen til våre produkter?

Ytelse har alltid vært et veldig viktig kriterium før vi bestemte oss for å lansere en ny formel. Samtidig som hudpleieavdelingen ble opprettet på 70-tallet, ble det opprettet en spesialisert avdeling med fokus på resultatevalueringsmetoder hos L’Oréal. 

Siden den gang har forskerne nådeløst jobbet med å utvikle hudpleieprodukter med bedre ytelse, og integrerer formuleringsteknologier og aktivitet med påvist effektivitet gjennom in vitro- og in-vivo-tester, instrumentelle biofysiske metoder og kliniske tester utført av uavhengige institutter.

For å komme videre krever enhver vitenskapelig, medisinsk eller teknisk disiplin pålitelige og relevante måleverktøy for å karakterisere og beskrive utgangspunktet for de studerte populasjonene.  Disse verktøyene er avgjørende for at forskere og spesialister kan estimere ytelsen til handlingene de gjør. Hudatlasene ble utviklet og publisert av L’Oréal-eksperter for objektivt å sammenligne effekten av produktene og behandlingene de utvikler ved å bruke de samme vurderingskriteriene, uansett hvem som bedømmer hvert kontinent. 
 
SPØRSMÅL
3

Er det kulturelle forskjeller i forventning når det gjelder formuleringer?

Hver region i verden har sine egne kulturelle og klimatiske egenskaper, slik at kvinner som også har forskjellige hudtyper, uttrykker forskjellige behov. I Asia uttrykkes for eksempel aldring av hud hovedsakelig gjennom hyperpigmentering, mens i Europa er rynker de første tegnene på aldring. Dette er grunnen til at vi har satt opp i L'Oréal Paris-formuleringslaboratorier i forskjellige regioner i verden: Europa, Nord- og Sør-Amerika, Japan, Kina, India og Afrika. De tar sikte på å tilpasse eller lage formuleringer som fungerer spesielt for forbrukerne i det området, noe som er flott for alle! Utvekslingene og samarbeidene med våre laboratorier rundt om i verden er en enorm inspirasjonskilde for innovasjonene våre.
SPØRSMÅL
4

Hvilke miljøutfordringer integrerer du når du lager et produkt?

Utfordringen er å innovere. Med andre ord, for å komme med nye løsninger for kvinner ved å integrere nyere vitenskapelige data og kunnskap om hud og ingredienser, og i mellomtiden sikre at vi kombinerer L'Oréal Groups miljømessige og samfunnsmessige mål med produktets ytelse og kvalitet. Vi tar alltid hensyn til virkningene av aktive stoffer og råvarer vi bruker og deres opprinnelse.

SPOT (Sustainable Product Optimization Tool) er et unikt og innovativt evalueringsverktøy utviklet av L’Oréal for å vurdere det samlede fotavtrykket til et kosmetisk produkt. SPOTs metodikk er den første i bransjen som kvantifiserer den sosiale og miljømessige ytelsen til alle våre produkter på tvers av alle aspekter av produktets livssyklus.

SPOT er resultatet av samarbeidet fra forskjellige L’Oréal-team – Bærekraft, emballasje og forskning – i samarbeid med internasjonale eksterne eksperter. Den ble implementert på tvers av alle L’Oréal-merker i 2017 og er nå fullstendig integrert i design- og lanseringsprosessen for alle våre nye produkter. Finn ut mer her