Om oss

L’Oréal Paris er verdens ledende kosmetikkmerke, som gjør det beste av luksuriøs skjønnhet tilgjengelig for alle. Vår pionerånd leder vår vitenskapelige ekspertise og utrettelige innovasjon, fra makeup og hudpleie til hårpleie og hårfarge. I mer enn 110 år har vi forpliktet oss til sikkerhet, effektivitet og kvalitet. Som et merke som alltid har kjempet for og feiret kvinners styrke, utfordrer L’Oréal Paris stereotyper med en moderne visjon om femininitet. Vi støtter alle kvinner på deres reise for å realisere seg selv ut fra deres egne regler og ønsker.

Skjønnhet i bevegelse

L’Oréal Paris var idéen til forsker Eugène Schueller, og hans pasjon for vitenskapelig fremskritt kom til å være ledende for skjønnhetsbransjen både da og nå. 110 år med banebrytende vitenskapelig forskning senere, presenterer ’L’Oréal Paris stolt et sortiment med avanserte skjønnhetsprodukter med dokumentert effekt. Våre ingredienser tok flere år å lage, formulere og perfeksjonere: reparerende Ceramide R for hårpleieserien Elvital Total Repair, Mexoryl SX, vårt egenutviklede stabile UVA-filter og Pro-Xylane, en antiage-innovasjon utviklet med bærekraftig, grønn kjemi, som inngår i vår ikoniske Revitalift Laser hudpleieserie.

Jakten på ansvarlig innovasjon er en del av vårt DNA, og L’Oréal Paris går lengre med sin CSR (Corporate Social Responsibility) policy. Siden 1989 – 14 år før det ble et juridisk krav i bransjen – stoppet vi dyretesting av alle ingrediensene våre og gikk over til å bruke Episkin-innovasjonen for å teste og evaluere produktsikkerhet. Denne rekonstruerte hudmodellen er resultatet av mer enn 30 års forskning og ekspertise innenfor vevsteknikk.  Modellen er et verdifullt verktøy for å forstå de innerste mekanismene i hudens biologi på en rask måte i hudens eget system.

Hva vil dette si for fremtiden? Vi fortsetter med å innovere på en ansvarlig måte, og for øyeblikket går vi inn for å erstatte alle våre sjampoflasker med resirkulert og resirkulerbar plast innen året er omme.

Skjønnhet for å inspirere

Som et ikon for fransk skjønnhet over hele verden, representerer L’Oréal Paris skjønnhet i all dens ulike former. Vi tror ikke at det finnes noen «one size fits all»-skjønnhetssyn: skjønnhet er universalt unikt. Det berømte «Dream Team» fra L'Oréal Paris består av ambassadører med ulik opprinnelse og bakgrunn, blant annet stjerner fra film-, mote- og musikkindustrien. Disse eksepsjonelle kvinnene er varemerkets internasjonale talspersoner, og gjenspeiler mangfoldet av kundene våre. I en ungdomsbesatt kultur, hvor eldre damer føler seg usynlige og irrelevante, slo L’Oréal Paris seg sammen med britiske Vogue for å lansere «The Non-Issue» - en utgave fra 2019 som fremhever hvorfor alder ikke bør være et problem.

Fransk kultur driver L'Oréal Paris’ produktskaping, men ikke bare det. Utover kosmetikk, står merket for den frie Parisiske ambisiøse holdningen og er blitt en ekte skjønnhetspartner for flere store begivenheter. Siden 1997 har L’Oréal Paris vært den offisielle makeup-partneren til den prestisjetunge filmfestivalen i Cannes, og stått til tjeneste med sin skjønnhetsekspertise for filmverdenen. I tillegg fremhever vi hvert år vår skjønnhetskompetanse i kulissene under Paris Fashion Week. Som et kundeorientert merke, forvandler vi også disse massive franske begivenhetene til en mulighet til å dele vår skjønnhetskompetanse med publikum. Vi gjør Paris moteuke tilgjengelig for alle en gang i året med «Le Défilé L’Oréal Paris», den aller første catwalken som er åpen for alle.

Skjønnhet som styrker

«Because I’m worth it.»

Disse fem enkle ordene har blitt en ikonisk erklæring om skjønnhet og styrke, og gjør luksus tilgjengelig for alle. Med dette slagordet var L’Oréal Paris banebrytende med den første reklamebudskapet noensinne for å fremheve selvtillit fremfor noe annet. Siden det første gang dukket opp i 1971, har L’Oréal Paris’ slagord vært en oppfordring til å samle forbrukere rundt merkevaren og deres egenverdi. Men det er ikke det eneste symbolet for styrke som merket står bak. 

Våre talspersoner består av mange ulike forbilder som står for kvinnelig styrke og egenmakt. De inspirerer andre til å utnytte potensialet sitt hver dag. Eva Longoria er en feministisk leder i underholdningsindustrien, Jane Fonda er en ikonisk feminist som kjemper for kvinners rettigheter og økologi. Liya Kebede jobber sammen med Lemlem-stiftelsen for å hjelpe kvinnelige håndverkere i Afrika ved å sette dem i kontakt med helsetjenester, utdanning og arbeid. Doutzen Kroes er samarbeider med «Elephant Crisis Fund»-foreningen for å snu trenden og stoppe dyremishandling i bransjen. 

I alt vi gjør, demonstrer L’Oréal Paris sine feministiske verdier deriblant arrangement, som f.eks. Women of Worth. I mange år har det hedret ekstraordinære kvinner som melder seg frivillig til å tjene lokalsamfunnene sine. Arrangementet gir en høyt profilert plattform for disse kvinnene og støtter deres prosjekter med viktig finansiering.

STAND UP!

«L’Oréal Paris står for styrke i alle aspekter av kvinners liv. Gatetrakassering står i direkte konflikt med vårt engasjement med å løfte hver kvinnes følelse av egenverd. Med Hollaback! og andre lokale ikke-statlige organisasjoner, inviterer vi menn og kvinner til å stå opp og agere på en sikker måte når de ser eller opplever trakassering. Sammen kan vi skape en verden hvor jenter og kvinner kan gå trygt i en verden uten trakassering. Denne saken er «worth it .» Delphine Viguier-Hovasse, Global Brand President for L’Oréal Paris.

Ved å lansere vårt internasjonale program «Stand Up», i samarbeid med den ideelle organisasjonen Hollaback!, ønsker vi å lære opp 1 million kvinner og menn til å vite hvordan de skal gripe inn når de blir vitne til eller opplever situasjoner med trakassering på gaten. På denne måten kan vi bidra til å skape en mer rettferdig kultur av respekt og verdighet. Fordi vi alle fortjener det.

*Ipsos – Internasjonal undersøkelse om seksuell trakassering i det offentlige rom – L’Oréal Paris – april 2019.